Tom Wujec presenta una sorprenent recerca del "problema del malvavisco" - un simple treball en equip que inclou espaguetis crus, un metre de cinta adhesiva i un malvavisco. Quins són capaços de construir la torre més alta amb aquests ingredients? Per què sempre un equip sorprenent supera la mitjana?

En el capítol d'estructures, de la matèria de Tecnologia, els alumnes de 3r d'ESO han organitzat un concurs de ponts resistents.

L'activitat té com a objectiu seguir les fases del procés tecnològic en el disseny i la construcció d’un pont, emprant eines digitals i programari específic i triant els materials adequats fent-ne un ús sostenible.

El concurs consisteix en carregar els ponts amb un pes creixent fins que només en queda un.

Construir un pont i posar-lo a prova ens permet veure com a partir de la triangulació podem aconseguir una estructura resistent i alhora lleugera.

Els guanyadors del concurs han estat a 3rB. Eric mansilla i a 3r A Irene Girón.

Els alumnes de tercer d'ESO estem estudiant les màquines tèrmiques i no hi ha millor manera d'entendre-les que anar a un taller de mecànica a manipular-les.  Per això hem anat al taller d'automoció del centre d'Estudis Roca.

En aquest taller hem pogut veure les parts d'un motor, muntar pistons i bieles, calcular cilindrades, veure les relacions de transmissió de les caixes de canvi, relacionar-les amb les diferents marxés, així com veure com el volant arriba a moure les rodes a través de la transmissió.

També hem après canviar rodes i què volen dir cada una de les marques que hi ha en aquestes.

Aquí hi ha un tastet de la sortida de 3rB

Llegeix més: Taller de mecànica al centre d'Estudis Roca.

Els alumnes de primer de secundària llegeixen una hora a la setmana a la biblioteca i, com podeu veure, es posen ben còmodes.

I aquí teniu l'enllaç del nostre canal: