• lema1516

Al llarg d'unes setmanes, els alumnes de 3r i 4t han estat immersos en un projecte, un projecte d' Aprenentatge-Servei. Però sovint ens podem preguntar, què és un projecte APS?, és una proposta educativa que combina processos d'aprenentatge i de servei a la comunitat en un sol projecte ben articulat, en el qual els participants es formen tot treballant sobre necessitats reals de l'entorn amb l'objectiu de millorar-lo. Doncs sí, és fàcil d'entendre què és un APS, quan us expliquem veureu què és d'interessant.
Posem fil a l'agulla i us expliquem.... El nostre APS a 3r de secundària es diu: "Conviure és viure". Els alumnes de 3r de Secundària han treballat en grup al llarg d'unes quatre setmanes. Cada grup ha preparat com explicaria un valor determinat a alumnes de 3r de primària un valor per exemple la responsabilitat, la solidaritat, el respecte, l'alegria, la resolució de conflictes... Cada grup de 3r ESO ha posat en marxa la seva creativitat i ha preparat jocs, titelles, petites representacions teatrals... tot un ventall d'iniciatives. Tot amb l'objectiu de millorar la nostra competència ciutadana. Finalment, els alumnes de 3r de primària i 3r de secundària han creat junts un jocs, activitat sobre el valor treballat a cada grup. Tota una experiència d'intercanvi i d'aprenentatge conjunt.
Bé, doncs ara continuem amb l' APS de 4t de secundària, un projecte interdisciplinari i en xarxa amb diferents entitats com Intered, Casal de gent gran la Palmera, Casal del barri Indians- Congrés. I de què tracta aquest APS, doncs els nostres alumnes de 4t de secundària han explicat a la gent gran del Casal del Barri a com fer funcionar un mòbil, a com baixar imatges.... Ells, la gent gran, ens han explicat com van viure la postguerra i com es van incorporar al nostre barri. Un altre grup d'alumnes de 4t ESO han intercanviat amb gent gran del Casal la Palmera, com s'ho passaven bé en el temps lliure, tot un intercanvi interessant i motivador. Finalment, un altre grup d'alumnes de 4t de secundària han entrat en contacte amb nois i noies del Centre d'Educació Especial Sants Innocents on hem treballat conjuntament l'hort i nosaltres els hem ensenyat a fer servir un programa de tractament d'imatge que es diu gimp.
Ha estat, tot plegat, una experiència per no oblidar mai que ha creat llaços d'amistat entre diferents generacions i entre persones de diferents capacitats. Gràcies a tots els que heu fet possible aquest projecte.